Betingelser / salgsvilkår privatkjøp

 

(B2B, logg inn for å se egne betingelser)

 

Gjelder fra 01.11.2014.

 

 

 

Disse salgsvilkårene gjelder kun for Audiocom as nettbutikk med internettadressen http://www.audiocom.no (heretter: “Nettbutikken"), og for bestillinger og salgstransaksjoner som omfatter elektronisk utstyr, tilbehør og andre relaterte produkter (heretter "Produkt(er)"), som er tilgjengelige i Nettbutikken.

 

Selgeren av disse produktene er Audiocom as, (registrert i Norge med organisasjonsnummer 946 237 493), med offisiell kontoradresse Buråsen 3, 4636 Kristiansand (heretter omtales som "Audiocom", "vi" eller "oss", avhengig av sammenhengen)

 

For alle salg i Nettbutikken kommuniserer partene i salgskontrakten elektronisk når de besøker Nettbutikken, sender e-post eller annen elektronisk informasjon, og du samtykker i at alle overenskomster, merknader, bekjentgjørelser eller annen kommunikasjon som formidler elektronisk også tilfredsstiller alle gjeldene juridiske vilkår som gjelder for denne typen kommunikasjon i skriftlig form.

 

Privat salg: Vennligst merk at disse salgsvilkårene ikke påvirker (og ikke skal forstås som at de påvirker) LOVBESTEMTE RETTIGHETER, som ikke kan gis avkall på eller begrenses av kontrakten.

 

 

1. Om disse salgsvilkårene

 

Disse salgsvilkårene gjelder kun for kjøp foretatt i denne Nettbutikken. Andre vilkår og betingelser kan gjelde for andre nettsteder som selger samme vare på Internett. Det er mulig at Audiocom as fra tid til annen kan endre eller modifisere disse salgsvilkårene. Audiocom as vil fastsette gyldighetsdatoen (se ovenfor). Alle endringer av salgsvilkårene vil gjelde for bestillinger som foretas på eller etter gyldighetsdatoen. Vi anbefaler at du kontrollerer gyldighetsdatoen på nytt før du foretar en bestilling, på denne måten kan du være sikker på at du er orientert om den siste versjonen som gjelder for ditt kjøp.

 

Informasjon i Audiocom as reklamemateriell, brosjyrer eller annet skriftlig materiell, nettsteder eller gitt til deg på andre måter, er kun en ”tilbudsinvitasjon” (invitatio ad offerendum) og innebærer ikke et tilbud fra Audiocom side om å levere produkt.

 

VED Å LEGGE INN EN BESTILLING PÅ PRODUKTER SAMTYKKER DU I Å VÆRE BUNDET AV OG Å AKSEPTERE DISSE SALGSBETINGELSENE.

Vi anbefaler at du skriver ut og/eller tar vare på en kopi av vilkårene og betingelsene når du bestemmer deg for å foreta en bestilling via Nettbutikken.

 

 

2. Bestilling

 

For å kunne kjøpe produkter må du:

  • Opplyse ditt fulle navn og korrekte adresse, telefonnummer, e-postadresse, betalingsopplysninger og annen påkrevd informasjon;
  • Være minst 18 år gammel
  • Oppgi en leveringsadresse i Norge (vennligst merk at Audiocom ikke kan levere til postboksadresser, militæradresser i utlandet, hoteller, herberger eller fengsler.); og Være eier eller godkjent innehaver av et gyldig debit-/kredittkort som brukes til å betale for produktene hvis det skal betales med et debit-/kredittkort.

     

 

Slik bestiller du: 

 

  1. Velg produktene du ønsker å kjøpe og legg dem til i din ”Handlekurv” ved å klikke ”Kjøp”.
  2. Gå til kassen.
  3. Ny kunde -> Kunderegistering - Velg brukernavn og passord, og register din kunde data.

    (Vi tilbyr nå også Hurtigkasse for de som ikke ønsker noe videre kundeforhold)

    Eksisterende kunde-> Logg inn
     
  4. Kontroller at dine kundedata og leveringsadresse er korrekt.
  5. Felt Bestillingsreferanse (valgfri) benyttes om du ønkser å organisere dine ordre (eks: Bursdagsgave til far. Utstyr til sis BMW...)
    Felt Meding til salgsavdeling (valgfri) benyttes om har en beskjed o.l. du ønsker å medele vårt salgsteam.
  6. Velg foretrukken fraktmetode.
  7. Velg en betalingsmetode.
  8. Klikk «neste»
  9. Les og aksepter salgsbetingelser.
  10. Klikk «Fullfør din bestilling», legg in betalingsinformasjon
  11. Hvis betalingen autoriseres, vil du motta en bekreftelse på at bestillingen er mottatt.

Vennligst merk at Audiocom as sitt kundeserviceteam, muligens vil be deg om de Firma/person-opplysningene du oppga da du bestilte for å verifisere deres/din identitet.

 

 

3. Behandling av bestillinger

 

Du samtykker i at bestillingen din er et tilbud om å kjøpe produktene som nevnes i bestillingen din etter disse salgsvilkårene. Alle bestillinger må deretter aksepteres av Audiocom. Vi kan etter eget skjønn beslutte ikke å akseptere avvikende bestillinger og bestillinger som ikke foretas i god tro. Etter at vi har mottatt bestillingen din, får du tilsendt en bestillings bekreftelses-e-post (”ordrebekreftelse”) med bestillingsnummeret ditt og opplysninger om de produktene du har bestilt. Du har mulighet til å kansellere bestillingen når som helst frem til vi har sendt deg leverings bekreftelses-e-posten ved å logge inn i kundesenter og kanseler ditt ordre her, eller kontakte Audiocom sin kundeservice på telefon 928 44 000

 

Vennligst merk at Audiocom as forbeholder seg retten til å kansellere eller å unnlate å akseptere en ordre selv etter at mottak av ordren er bekreftet av, blant annet, følgende grunner:

  • Det forelå en teknisk feil eller prisfeil i Nettbutikken på det tidspunktet bestillingen ble foretatt.
  • Det bestilte produktet er ikke tilgjengelig.
  • Faktureringsinformasjonen som ble gitt var feilaktig eller kunne ikke verifiseres.
  • Sikkerhetssystemene våre indikerer at bestillingen er avvikende eller kan være et forsøk på svindel.
  • Privat salg: Vi har grunn til å tro at kunden er under 18 år gammel.

 

Hvis vi kansellerer en bestilling av noen av årsakene nevnt ovenfor, vil vi refundere (hvis relevant) prisen på produktet og betalte leveringskostnader.

 

4. Priser, levering og transportkostnader og avgifter

 

Prisen som forlanges for et produkt er prisen som gjaldt da bestillingen av produktet ble foretatt. Den gjeldende prisen fremkommer i ordrebekreftelses-e-postene. Audiocom kan når som helst og uten forvarsel endre priser. Prisøkninger gjelder kun for bestillinger som blir foretatt etter slike endringer. Produktprisene inkluderer MVA og andre gjeldende skatter og avgifter. Leverings- og transportkostnader tilkommer. Vi gjør vårt beste for å gi aktuell og korrekt informasjon om priser og produkter. I tilfeller der vi oppdager en prisfeil før vare forsendelse, vil vi kansellere bestillingen og gi deg melding om feilen og den riktige prisen.

 

Ønsker du fortsatt å ha varen:

 

-    Bedrift: vi endrer etter pris etter avtale.

-    Privat: må du legge inn ordren på nytt via vår webside.

 

Audiocom as belaster frakt etter transportørenes gjeldende satser. Prisene varierer avhengig av fraktmåten du velger, samt vekt/volum på bestillingen. Ved registrering av ordre på nettsiden vises estimert fraktpris på våre ulike fraktmetoder. Endelig fakturert fraktpris kan avvike i fra denne.

 

Ordre bekreftelses-e-posten vil inneholde alle opplysninger om levering, transport og eventuelle skatter og avgifter.

 

 

5. Tilgjengelighet og levering av produkter

 

Siden Audiocom henter varer hjem fra hele verden, kan vi ikke garantere at alle produktene som nevnes i Nettbutikken til enhver tid er tilgjengelige. Audiocom as forbeholder seg retten til, uten at dette kan medføre erstatningsansvar og uten foregående melding, å endre produkter, opphøre salget av dem eller å gjøre enkelte produkter utilgjengelige. Målet vårt er å levere de bestilte produktene til deg i tide, men det kan foreligge årsaker som medfører at vi ikke kan sende varene så raskt at måldatoene kan oppfylles. Alle leveringsdatoer gis derfor kun som ikke-bindende, forventet tid, og vi kan ikke love at produktene vil bli levert på måldatoen. Fra tid til annen kan det også, av ulike årsaker, være nødvendig å endre leveringstiden for bestillingen din i tilfelle produktene ikke kan leveres på måldatoen. I slike tilfeller vil en melding om leverings endring med en ny måldato for levering sendes pr epost.

 

Vi ber deg om å kontrollere forpakningen og de(t) mottatte produktet (produktene) innen en rimelig tidsperiode etter at produktene er levert til deg, og sjekke produktenes tilstand og at innholdet i leveransen er komplett. Det er ditt ansvar å, så snart som mulig, gi Audiocom as melding om at emballasje ble skadd under transporten eller at leveransen ikke var komplett da den ble levert til deg. Mer informasjon om returbestemmelser og – fremgangsmåte får du i de relevante punktene nedenfor.

 

I tilfelle du utsetter mottak av leveringen urimelig lenge eller forsinker levering av produktene, etter at vi har gitt deg melding om at vi har forsøkt å levere de bestilte produktene til deg, eller hvis du har gitt oss en feilaktig leveringsadresse som førte til at ditt mottak av leveringen ikke kunne foretas, vil pakken bli returnert til oss. Hvis produktene fremdeles ikke kan leveres i en periode på 7 dager etter det første leveringsforsøket, og returneres til oss uten å ha blitt levert, vil vi anse det som om du har brukt din rett til å kansellere kontrakten, og når vi mottar den returnerte pakken, vil du bli refundert i samsvar med våre bestemmelser for retur, beløp minus tilleggskostnader som Audiocom as er påført.

 

Ved levering går risikoen for produktet over på deg.

 

6. Kompatibilitet

 

Når du foretar bestillingen, må du forsikre deg om at de produktene du kjøper er egnet for det tiltenkte formålet. Vennligst bruk nettproduktkatalogen som ditt endelige referansepunkt når du sjekker kompatibilitet. I tilfelle avvik mellom innholdet i Nettbutikken og andre nettsteder (eller andre nettsteder og andre informasjonskilder) når det gjelder produkters kompatibilitet, er det opplysningene i Nettbutikken på kjøpstidspunktet som skal gjelde.

 

 

7. Produktspesifikasjoner

 

Vi forbeholder oss retten våre leverandører har til å foreta alle nødvendige endringer i produktspesifikasjoner som er påkrevd for å overholde alle relevante sikkerhetskrav eller andre lovpålagte krav, og dette gjelder også alle andre endringer som ikke betydelig påvirker produktenes kvalitet eller ytelse.

 

 

8. Betaling

 

Betaling med kreditt-/debitkort skal foretas med et kreditt- eller debitkort godkjent av Audiocom as. Godkjente kreditt- og debitkorttyper er opplyst i Nettbutikken. Du må oppgi relevant informasjon om betalingskortet ditt når du bestiller. Betalingskortet ditt vil bli belastet når du bestiller produktet. Vi vil ikke levere produktene til deg før kortutstederen din har godkjent bruk av kortet ditt for betaling av de bestilte produktene. Siden ordrebekreftelses-e-posten din er kjøpsbeviset ditt, anbefaler vi at du lagrer og skriver ut dette dokumentet til mulig fremtidig bruk.

 

 

9. Eiendomsrett til produkter

 

 

Audiocom as bibeholder full rettslig eiendomsrett til produkter til alle utestående beløp som gjelder de bestilte produktene er mottatt. Audiocom as forbeholder seg retten til (etter gjeldende lov) å terminere din rett til å bruke, selge eller på annen måte forhandle produktene og å ta seg inn i lokalene dine for å ta tilbake produktene (eller instruere en tredjepart til å gjøre det) hvis betaling ikke mottas eller hvis debit-/kredittkortselskapet nekter betaling eller krever at Audiocom as skal returnere betaling foretatt for produktene, uansett årsak. Du samtykker i å bli bundet av vilkårene og betingelsene i disse salgsvilkårene.

 

 

10. Retur og refusjon i samsvar med bestemmelser om fjernsalg

 

Hvis du har kjøpt produkter til ditt eget private bruk som forbruker og vil gjøre bruk av retten til å kansellere kjøpet og returnere de varene du har kjøpt, må du gi beskjed til vår Kundeserviceavdeling innen 7 dager, enten ved å fylle ut kontaktskjemaet på våre nettsider eller på telefon 928 44 000 etter at leveransen er mottatt og anmode om å få returnere varen.

 

Kundeserviceteamet vårt vil godkjenne din anmodning om retur, sende deg et returnummer på e-post og gi deg de nødvendige returinstruksene, Når vi har mottatt og evaluert returvarene dine, vil refusjonen bli behandlet. Du kan imidlertid IKKE returnere og kreve refusjon for følgende:

 

Produkter som er fremstilt etter dine spesifikasjoner eller som er blitt klart egendefinert. Se også vilkårene i punkt 10 og 11 nedenfor, som gjelder slik retur.

 

 

11. Retur av defekte produkter og klager

 

Audiocom tilbyr en begrenset produsentgaranti for produkter kjøpt fra Nettbutikken. Mer informasjon om dette finner du i punkt 12 nedenfor. I tillegg gir Nettbutikken deg en begrenset returrett i en periode på 7 arbeidsdager fra levering for produkter som er defekte. For å bruke denne retten, må du kontakte Kundeservice, enten ved å fylle ut kontaktskjemaet på nettstedet

 

https://www.audiocom.no/KontaktOss eller på telefon 928 44 000 innen denne returperioden.

 

I slike tilfeller vil du få returinstrukser fra Kundeserviceteamet, som også organiserer en erstatning for eller refusjon av varene dine, alt ettersom. I tillegg gjelder vilkårene i punkt 13 nedenfor.

 

Hvis du har klager, skal du henvende deg til oss ved å fylle ut kontaktskjemaet vårt på

www.audiocom.no/KontaktOss eller skrive til oss på adressen Audiocom as, Stemmane 19, 4636 Kristiansand

 

 

12. Hvordan returnere varer?

 

Du må melde fra til kundeservice, enten ved å fylle ut kontaktskjemaet på:

 

https://www.audiocom.no/KontaktOss eller på telefon 928 44 000. Kundeserviceteamet vårt vil godkjenne din anmodning om retur, sende deg et returnummer på e-post og gi deg de nødvendige returinstruksene.

 

Vi anbefaler at du returnerer varene i originalemballasjen. Du må inkludere alt tilbehør, bruksanvisninger og eventuelle gratis gaver som ble levert i samme pakke. Hvis en vare ble kjøpt som del av en varepakke, må alle varer som hører til pakken bli returnert. Vennligst merk at det er ditt ansvar å forsikre deg om at varene oppbevares sikkert og trygt mens de er i din varetekt. Vennligst behandle varene med tilbørlig aktsomhet og returner dem i samme tilstand du mottok dem i. Der det er mulig, ber vi deg bruke originalemballasjen, og i alle tilfeller må du pakke varene trygt og forsikre deg om at returnummeret ditt er klart synlig på utsiden av forpakningen.

 

For å garantere rask og trygg retur ber vi deg følge returinstruksene våre. Erstatning eller refusjon kan kun foretas når vi har mottatt alle de varene som skal returneres.

 

I tilfelle erstatning vil de opprinnelige varene bli erstattet med identiske, nye varer.

 

Returvarer kan ikke erstattes av erstatningsprodukter. Hvis du returnerer varer 1) som du ikke har rett til å returnere, 2) som ikke er i sin opprinnelige tilstand, 3) som ikke har eller mangler emballasje, 4) som mangler tilbehør eller andre ting, 5) uten å følge returinstruksene våre eller 6) på annen måte ikke har utvist tilbørlig aktsomhet når du har behandlet og returnert varer, forbeholder vi oss retten til enten å avvise returen og nekte å refundere varen, eller til å trekke fra utgifter til reparasjon eller andre, lignende direkte kostnader som er påløpt (i samsvar med gjeldende lov) fra beløpet som ellers ville blitt refundert til deg.

 

Når varene er returnert på riktig måte (se ovenfor), vil vi refundere deg den prisen du betalte for varene via din opprinnelige betalingsmetode.

 

 

Vennligst merk:

 

Audiocom vil kun behandle retur og refusjon for varer kjøpt i denne Nettbutikken. Hvis du har kjøpt produkter eller andre varer fra oss, via en annen distribusjonskanal, som et annet nettsted, eller en forhandler, vennligst følg den gjeldende selgerens returbestemmelser. Kostnadder ved frakt refunderes ikke.

 

 

13. Garantier og lovbestemte rettigheter

 

Når Audiocom tilbyr en begrenset garanti på produkter, vil denne være inkludert i bruksanvisningen eller i produktemballasjen eller bli gjort tilgjengelig for deg på annen måte. Mer informasjon om dette finner du i opplysningene om Audiocoms begrensede produsentgaranti.

 

Demovarer selges med den garantien som nevnes i Nettbutikken, og hvis ingen nevnes, selges de på ”SOM ER”-grunnlag, uten garanti.

Hvis du tror at du har rett til reparasjonstjenester under Audiocoms begrensede produsentgaranti eller på grunnlag av dine lovbestemte rettigheter, vennligst kontakt våre autoriserte verksteder: https://www.audiocom.no/Kundesenter/service

 

14. Omstendigheter utenfor rimelig kontroll

 

Vi vil bruke alle rimelige midler for å oppfylle forpliktelsene våre. Vi kan imidlertid ikke holdes ansvarlig for forsinkelser eller manglende levering hvis forsinkelsen eller svikten forårsakes av omstendigheter utenfor vår rimelige kontroll. I tilfelle forsinkelse vil vi oppfylle våre forpliktelser så raskt dette er mulig.

 

 

15. Personopplysninger

 

Audiocom sine retningslinjer om personvern,

EGET ARK / publikasjon, og tilleggsbestemmelser i disse salgsvilkårene gjelder for bruken av personopplysningene dine.

 

 

16. Vårt ansvar

 

Som det fremgår av det nedenstående, garanterer vi at produktene tilsvarer spesifikasjonene på leveringstidspunktet og er fri for defekter når det gjelder materialer og håndverk i de periodene vi fra tid til annen fastsetter, for enkelte produkter eller produktserier, og garantiperioden skal løpe fra leveringsdatoen. Denne garantien omfatter ikke ansvar for defekter som skyldes bruk og slitasje, bevisst påført skade, dårlig behandling, unormale arbeidsforhold, manglende etter følging av Audiocoms instrukser, misbruk eller endring eller reparasjon av produktene av personer som ikke er autorisert av oss. Bortsett fra i tilfeller der du forhandler som forbruker (som definert i lov om forbrukerkjøp av 21. juni 2002) yter vi ingen annen garanti eller erstatning når det gjelder kvalitet, formålsegnethet eller andre produktegenskaper. Dine lovbestemte rettigheter påvirkes ikke av disse vilkårene og betingelsene. Bortsett fra når det gjelder død eller personlig skade som forårsakes av unnlatelse fra vår side, skal vi ikke være erstatningsansvarlige overfor deg for tap av data, fortjeneste eller noe indirekte, spesielt eller følgetap, skade, kostnader, utgifter eller andre krav som oppstår på grunn av eller i sammenheng med å se, bruke eller samhandle med nettstedet vårt eller av nettstedets innhold eller av levering av produkter, annet enn ved brudd på forpliktelser som følger av lov eller rettspraksis. Vi er ikke erstatningsansvarlige for forsinkede ytelser som skyldes omstendigheter utenfor vår rimelige kontroll.

 

 

17. Eksportkontroll

 

Du samtykker i å følge alle de europeiske unions lover, forordninger og pålegg som gjelder eksport, reeksport, overføring eller gjensalg av produkter (”eksportlover”). Du samtykker i (i) å ikke eksportere noen produkter til noe land hvis dette strider mot en eksportlov og i (ii) å ikke eksportere noe produkt til land der det kreves en eksportlisens eller annen offisiell tillatelse, uten først å ha innhentet alle nødvendige lisenser og tillatelser. Du garanterer at du ikke bor i, er under kontroll av eller statsborger eller hjemmehørende i noe land hvor eksportlover forbyr eksport av de gjeldende produktene.

 

 

18. Intellektuell eiendomsrett

 

Audiocom as eller foretakets lisenstakere har eiendomsretten til alt materiell som finnes på dette nettstedet og til alle varemerker/merker som er inkludert i det materiellet.

 

 

19. Generelt

 

Hvis en bestemmelse eller bestemmelser i disse salgsvilkårene blir ugyldig, ulovlig eller ugjennomførbar, skal bestemmelsen gjennomføres så langt gjeldende lov tillater, og de gjenværende bestemmelsenes gyldighet, lovlig og gjennomførbarhet skal ikke bli påvirket eller svekket på noen måte. Svikt eller forsinkelse fra vår side i å oppfylle en forpliktelse eller utøve en rettighet under disse salgsvilkårene innebærer ikke en frafallelse fra vår side i forhold til den forpliktelsen eller rettigheten.

Disse salgsvilkårene gir ingen rettigheter til andre personer eller parter (andre enn deg og/eller oss).

Vi kan når som helst transportere, fornye eller kontraktere bort noen eller alle våre rettigheter og forpliktelser som følger av disse salgsvilkårene.

 

 

20. Kontaktopplysninger

 

Audiocom sin kundeservice svarer på alle spørsmål om eller i forbindelse med Nettbutikken. Du kan enten kontakte oss ved å fylle ut kontaktskjemaet på nettstedet

http://www.audiocom.no/KontaktOss eller på telefon 928 44 000.

 

 

21. Gjeldende lov

 

Disse salgsbetingelsene skal anvendes og fortolkes i samsvar med norsk lov.


Varen er på lager.
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekreftet.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varen må bestilles fra leverandør.
Varen befinner seg på fjernlager.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varene bestilles fra vår leverandørs lager.
Ubekreftet - Ta kontakt med kundesenter for nærmere informasjon.